Para-nauka, odkrywane mechanizmy umysłu, Huna i podobne tematy.
Nie, aura, to nie jest to co zauważa się przy załamaniu światła, albo przy odpowiednim zmęczeniu oka. Różne powidoki czy inne ciekawe efekty optyczno-biofizyczne nie są związane z aurą. Studiuję medycynę i znam się nieco na fizyce. Co prawda te efekty odpowiadają za sporą liczbę błędów początkujących myślących że coś udało im się dostrzec, ale to nie jest aura.

Aura wygląda najczęściej jak rodzaj światła, podświetlenia wydobywającego się z powierzchni i wnętrza danej osoby/przedmiotu i otaczające go... Ja np. potrafię rozróżnić energie emitowane przez poszczególne narządy danej osoby. Już zdarzyło mi się parę razy w ten sposób dowiedzieć że ktoś ma problemy zdrowotne i potem w rozmowie tylko potwierdziłem że właśnie z tym organem.
Być może jest to związane w jakiś sposób z polem bioelektrycznym, czy elektromagnetycznym człowieka. A może nie jest.

A tak nawiasem, nie tylko serce - każda komórka ciała ma swój ładunek elektryczny który może zmieniać się w czasie, tylko nie tak dramatycznie jak w nerwach czy sercu.

Dodatkowo można też dostrzec aury i energie bytów niematerialnych, przepływy energii wewnątrz wszystkiego co żywe i nieżywe...

Jakby ktoś bardzo chciał, pewnie całkiem grubą książkę można by napisać żeby to wszystko opisać... Więc to nie tak prosto z definicją...


A ponadto, dla mnie definicja nie jest potrzebna. Aura to właśnie to co postrzegam. Tym bardziej, że wbrew temu co sporo ludzi sądzi, aurę się nie 'widzi', tylko 'postrzega', bo ja czuję też smak, zapach, wrażenie faktury i temperatury, oraz dźwięk związany z daną aurą, a także intuicyjne odczucie mówiące co to jest.
Definicje w językach które nie są przystosowane do opisywania niewidzialnego - zwyczajnie nie mają większego sensu... To tak jak napisał Terry Pratchett "coś w rodzaju koloru fioletowo-zielonego"... wyobraź sobie taki kolor.
Opisywanie aur definicjami, to troszkę jak rozwiązywanie koanu za pomocą logiki...