Dyskusje na temat wszelakich praktyk duchowych - medytacji, pracy z energią, aurą, czakrami, itp.
Witam,

Od pewnego czasu próbując sztuki medytacji (nie jestem laikiem, kiedyś opanowałem wizualizację) zauważyłem u siebie dziwne odczucia powoli wchodząc w stan alfa.
Miałem długą przerwę w medytacji i chcąc powrócić do niej moje ciało mi nie pozwala...
Leżąc na plecach, oddychając spokojnie i głęboko, wytężając zmysły zaczyna mnie ogarniać znużenie... czuję się ciężki i wszystko mi drętwieje... #-o
Chodzi mi o uczucie, jakby rwano mi członki, bardzo nieprzyjemne otępienie mięśni...
zamiast odpoczywać czuję, że się męczę i jeżeli zaraz nie przerwę medytacji to zwymiotuję...

Ktoś wie czym to może być spowodowane?
Belial Mężczyzna
 
Imię: Patryk
Posty: 3
Dołączył(a): 27 maja 2008, 01:17

Post 30 maja 2008, 11:31

Spróbuj może innej pozycji niż leżenie. Medytacja nie jest stanem półsennego otępienia i raczej nie trzeba specjalnie "natężac zmysłów" by zacząc medytowac.
Wybierz jasne, dobrze przewietrzone miejsce z dala od zgiełku i hałasu, usiądź po turecku - najlepiej na dosyc grubej poduszce, by utrzymac prosty kręgosłup - i wtedy zacznij uspokajac się i koncentrowac. Możesz skupiac się na oddychaniu, co pomoże Ci się uwewnętrznic . Skoro umiesz posługiwac się wizualizacją - możesz wykorzystac ją w tym procesie, odpowiednio przygotowując swoje ciało i aurę do medytacji.
...all these words I don't just say...
Avatar użytkownikaleaozinho Mężczyzna
 
Posty: 892
Dołączył(a): 28 lip 2006, 15:37
Lokalizacja: Ciapuły Dolne
Droga życia: 1

Post 30 maja 2008, 18:38

A ja mam pytanie: w jakim stanie i z jakimi uczuciami medytujesz?
Bubeusz Mężczyzna
 
Posty: 286
Dołączył(a): 12 lis 2007, 15:11

Post 30 maja 2008, 21:32

- Do leaozinho

Miałeś rację, zmieniłem pozycję i jak na razie jest w porządku...

- Do Bubeusz'a

Medytuję zwykle rano, zaraz po przebudzeniu, czasem w południe na łonie natury i wieczorem by wyciszyć się i poukładać wzburzone myśli przed snem...