Prądy religijne, wielkie religie i małe nurty. Sekty, założyciele, wiadomości.
hmm...nie zastanawiaLiście się kiedyś tam nad tym, czy to co jest napisane w Piśmie Świetym to prawda? ALbo jak faktycznie wygLadaŁ Jezus...wszyscy Go przedstawiają na obrazach, fiLmach itp.iż miał dŁugie wŁosy i brodę...czy to wŁasciwie prawda? skoro Pismo mówi, że mężczyźni nie mogLi posiadać dŁugich wŁosow („(...)gŁową każdego mężczyzny jest Chrystus(...) Każdy mężczyzna, modLąc się Lub prorokując z nakrytą gŁową [czyt. Z dŁugimi wŁosami :P], hańbi swoją gŁowę [czyt. Chrystusa (Boga)] (...)Czyż sama natura nie poucza nas, ze hańbą jest dLa mężczyzny nosić dŁugie wŁosy(...)Włosy bowiem zostaŁy dane za okrycie” 1Kor 11, 3-15). Dlaczego więc ukazują Go tak a nie inaczej? Czy faktycznie zmartwychwstaŁ?
Nie pomyśLcie sobie, że nie wierze w Boga czy coś...aLe ostatnio dopadŁy mnie takie jakieś rozmyśLenia :D jeśLi Was tak samo coś zaciekawiŁo aLbo sŁyszeLiście coś na temat prawdy lub fikcji w Biblii to piszcie :) :P
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownikaMoNiKa ;] Kobieta
 
Posty: 24
Dołączył(a): 04 maja 2007, 21:38
Droga życia: 1
Zodiak: wodnik

Post 07 maja 2007, 00:32

Sama Biblia to fikcja. Biblię zestawił kk, więc wolę odnosić się w miare możliwości do oryginałów. W ewangeliach jest pewnie nieco prawdy, ale jest też wiele bajek wynikających z fascynacji - choćby cuda. Długie włosy Jezusa pochodza z jakiegoś innego kultu jaki wchłonęło chrześcijaństwo, ale już nie pamiętam z jakiego. Może z mitryzmu?
Księgi zydwoskie mają w sobie o wiele więcej mitologii i to animistycznej.
PRAWDA ZAWSZE SIĘ OBRONI, JEŚLI NIKT TEGO NIE ZABRONI ANI NIE OGRANICZY
Avatar użytkownikaNightwalker Mężczyzna
Racjonalista
 
Posty: 537
Dołączył(a): 11 maja 2005, 16:26

Post 07 maja 2007, 13:43

Nightwalker napisał(a):Księgi zydwoskie mają w sobie o wiele więcej mitologii

... niż mity greckie :wink:
Te wszystkie zapiski, które został pominiete, ksiegi które zostaly spalone itd. zapewne mialy w sobie wiecej prawdy niz cała biblia :)


MoNiKa ;] napisał(a):jak faktycznie wygLadaŁ Jezus...wszyscy Go przedstawiają na obrazach, fiLmach itp.iż miał dŁugie wŁosy i brodę...czy to wŁasciwie prawda?

Ja czytalem kiedys, ze Jezus był blondynem co czynilo go 'niezwyklym' w tamtych czasach, a to dlatego ze w tamtych stronach blondyn nie byl raczej znajomym widokiem.
Biblia opisuje czyny jezusa do jego 12 roku zycia ( i tu 18letnia dziura ) i znowu zaczyna od 30... co sie dzialo z nim przez te 18 lat? - czytalem ze istnieja zapiski podtybetańskich mnichów, które mówią że przyszło do nich dziecko imieniem Jezus i odeszlo po 18 latach (moze i to by wyjasnialo po niekat jego cuda? - 18 lat treningu... hmmmm... mozna sie sporo nauczyc) - ale kto wie ile w tym prawdy?
'Cokolwiek pomiedzy ludzmi konczy sie, znaczy nigdy sie nie zaczelo, gdyby prawdziwie sie zaczelo - nie skonczylo by sie, skonczylo sie bo sie nie zaczelo... cokolwiek prawdziwie sie zaczyna, nigdy sie nie konczy'
Avatar użytkownikapepex Mężczyzna
Zip
 
Posty: 393
Dołączył(a): 22 sty 2007, 20:51
Lokalizacja: KT-95 :P
Droga życia: 7
Typ: 7w8
Zodiak: Rak

Post 09 maja 2007, 22:43

Nie wiem, czy ktos gdzies juz moze tego nie wstawial, ciekawy tekst kiedys czytalem odnosnie badan nad autentycznoscia Biblii :)

--> Co ukrywa Biblia?

Pozdr.
Michal
* “Spróbuj zapalić maleńką świeczkę zamiast przeklinać ciemność.” *
Zapraszam na moj blog - Placebo ;]
Avatar użytkownikamk_cafe Mężczyzna
Bąbel :)
 
Imię: Michał
Posty: 144
Dołączył(a): 28 cze 2005, 01:03
Lokalizacja: ok. Częstochowy
Droga życia: 5
Typ: 4w5
Zodiak: Ryby

Post 10 maja 2007, 07:58

Jest bardzo wiele niedopowiedzień... Po pierwsze: czy Jezus się urodził w grocie czy w stajence? Tutaj jest konflikt samych ewangelistów (Łukasz bodajże i któregoś na M. :P nie jestem pewien którego więc nie będę podawał). Potem w Mateuszu bądź w Marku jest napisane że trzej królowie przybyli w odwiedziny do domu Pana. Może by się tak Kościół zdecydował czy w końcu przybyli do stajenki (jak jest to przedstawiane na jasełkach) czy do gospody... Po drugie: Ciekawi mnie dlaczego Jezus zadawal pytania uczniom i nie chodzi mi o pytania retoryczne. Jest Bogiem więc jest wszechmogący, ale np nie wiedział ile mają chlebów i ryb na pustkowiu. Innym razem wie natomiast wszystko i wszystkich. Amnezja? Ogólnie Jezus jest przedstawiany najbardziej baśniowo (ze wszysktimi aniołkami i trąbami anielskimi) u Łukasza, natomiast u innych ewangelistów już bardziej "ludzko". A jak chodzi o wiarygodność Biblii... Jak moze ona nie posiadac pomyłek skoro trzej ewangeliści pisali swoje "opowiadania" bazując na wspomnieniach jednego z nich? Wystarczy że ten jeden się w czymś pomylił i Lipton totalny! Kiszka i flaczki... :|
*Talga Vassternich.
*Ternet Nosce.
*Poszukiwacz Prawdy
Forum nie tylko młodych pisarzy -> www.questi.fora.pl
Avatar użytkownikaMesive Mężczyzna
Poszukiwacz Prawdy
 
Posty: 94
Dołączył(a): 07 sty 2006, 19:15
Lokalizacja: k.Częstochowy
Droga życia: 1
Typ: 2w1
Zodiak: Bliźnięta

Post 10 maja 2007, 18:52

pepex napisał(a):Biblia opisuje czyny jezusa do jego 12 roku zycia ( i tu 18letnia dziura ) i znowu zaczyna od 30... co sie dzialo z nim przez te 18 lat?


a wiesz ze sie pytalam o to ksiedza? :D i on mi odpowiedzial "oni nie mieli zwyczaju by opisywac dziecinstwo Jezusa. stad 18 lat przerwy"
a na pytanie dlaczego niby Jezus mial dlugie wlosy powiedzial "trudno powiedziec, czy on mial dlugie wlosy...ale...zydzi nie dbali o higiene i czesto posypywali sobie glowe popiolem i ich nie scinali..."blablabla powiedzialam mu co jest napisane w Pismie i... nagle wyjechal mi z Samsonem ;] :)

aaaa...wiecie co odpowiedzial jak sie go zapytalam dlaczego kosciol palil przeklady Pisma? :D powiedzial ze "palili je bo nie byly natchnione" buhehehe
a tez wam sie obilo o uszy ze niby byla jakas ewangelia napisana przez samego Jezusa? :P
Avatar użytkownikaMoNiKa ;] Kobieta
 
Posty: 24
Dołączył(a): 04 maja 2007, 21:38
Droga życia: 1
Zodiak: wodnik

Post 10 maja 2007, 23:12

MoNiKa ;] napisał(a):oni nie mieli zwyczaju by opisywac dziecinstwo Jezusa. stad 18 lat przerwy

Hahaha :) dobre


MoNiKa ;] napisał(a):byla jakas ewangelia napisana przez samego Jezusa?

Pierwsze slysze... wie ktos cos na ten temat?
- zaraz pewnie sie okaze ze Jezus to Marek, Jan Łukasz i Mateusz w jednej osobie! :lol:
'Cokolwiek pomiedzy ludzmi konczy sie, znaczy nigdy sie nie zaczelo, gdyby prawdziwie sie zaczelo - nie skonczylo by sie, skonczylo sie bo sie nie zaczelo... cokolwiek prawdziwie sie zaczyna, nigdy sie nie konczy'
Avatar użytkownikapepex Mężczyzna
Zip
 
Posty: 393
Dołączył(a): 22 sty 2007, 20:51
Lokalizacja: KT-95 :P
Droga życia: 7
Typ: 7w8
Zodiak: Rak

Post 11 maja 2007, 21:38

Jezus byl podobno Essenczykiem. Oni nosili glugie wlosy, biale szaty, fanatycznie dbali o czystosc ciala i ducha; byli wegeterianami na dodatek! :)
Avatar użytkownikaKatarzynka Kobieta
 
Posty: 65
Dołączył(a): 14 gru 2006, 19:23
Lokalizacja: z Chipsa:)))

Post 11 maja 2007, 22:30

Katarzynka napisał(a):Jezus byl podobno Essenczykiem. Oni nosili glugie wlosy, biale szaty, fanatycznie dbali o czystosc ciala i ducha; byli wegeterianami na dodatek!


hmm...czyzby kolejna wersja? ;)
Avatar użytkownikaMoNiKa ;] Kobieta
 
Posty: 24
Dołączył(a): 04 maja 2007, 21:38
Droga życia: 1
Zodiak: wodnik

Post 13 maja 2007, 02:00

Niedawno na Bazach Danych nasz profesor opowiadal nam o spisywaniu Bazy Danych pt Biblia :P Jedno co podkreslal to fakt iz na poczatku wszystkie historyjki byly przekazywane ustnie a dopiero pozniej spisywane. Podczas opowiastek kazdy cos sobie dodawal, cos ubarwial, modyfikowal. Czasem powstawaly rozne nieporozumienia zwiazane np z wymowa czy zlym odczytaniem spisanych historii na kartach i tak na przyklad podal nam cytacik z wielbladem: "predzej wielblad przejdzie przez ucho igielne niz ..." Ponoc na poczatku byl sznur ktory sie zapisywalo Camelous , Cameleus czy jakos tak (nie wiem, nie zadalem sobie trudu zeby sprawdzic pisownie :P) i bylo predzej przecisniesz sznur (gruba nic) przez ucho igielne (wtedy byly jakies wielkie otwory :P ) No ale Ci co to spisywali dalej, nie mogli sie doczytac, albo zle uslyszeli i slowo Camelcostam przeksztalcilo sie jak juz kazdy sie domysla w wielblada :P ktory sie pisalo i wymawialo podobnie jak sznur :P A takich przeklaman jest multum. Niby drobnostka ale drobnostka do drobnostki i wiecie co dalej ;)

Po za tym, sam kosciol sie przyznaje ze niektore fragmenty Biblii sa tylko pewnymi metaforami, ciekawe teraz co ma byc prawda a co metafora, jak dla mnie to moze byc jedna wielka metafora ;)

P.S. Czesc Katarzynka :>
Ona: Kocham Cie!!! A Ty mnie tez?
On: Tak, Ciebie TEZ.
xD
Avatar użytkownikaMeph Mężczyzna
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 06 gru 2005, 14:50
Droga życia: 4
Zodiak: Waga, Bawół

Post 13 maja 2007, 09:22

Widzisz zalezy od księdza :] Zauważyłem, że młodzi księża skłaniają się ku opini, że to jednak jest metafora, natomiast proboszczowie i niektorzy zatwardziali katecheci (nawet w najlepszych LO w kraju!!) mają czelność uważać, że skoro w Biblii Bóg stworzył świat, to ewolucja nie istnieje :)
*Talga Vassternich.
*Ternet Nosce.
*Poszukiwacz Prawdy
Forum nie tylko młodych pisarzy -> www.questi.fora.pl
Avatar użytkownikaMesive Mężczyzna
Poszukiwacz Prawdy
 
Posty: 94
Dołączył(a): 07 sty 2006, 19:15
Lokalizacja: k.Częstochowy
Droga życia: 1
Typ: 2w1
Zodiak: Bliźnięta

Post 08 cze 2007, 08:31

Adi Mężczyzna
Wszystko jednym.
 
Imię: Adrian
Posty: 9
Dołączył(a): 26 paź 2006, 15:05
Lokalizacja: Kielce
Droga życia: 37
Zodiak: Baran

Post 08 cze 2007, 19:24

To jest masakra jakas.
Kazdy channeling beda niedlugo podciagac pod Chrystusa.
Historycznie rzecz biorac - nie ma zadnych dowodow na istnienie osoby noszacej imie Jezus i nauczajacej tego, co jest opisane w biblii.
Sama biblia jest zlepkiem przeredagowanych kopii z wczesniejszych tekstow, z ktorych zaden nie powstal przed 80-90 rokiem naszej ery, i zaden z nich nie byl ewangelia, jakie znamy obecnie. Oczywiscie do biblii weszly tylko te teksty, ktore najbardziej pasowaly ekonomiczno-politycznym celom kk. Mimo to nie udalo sie uniknac calej masy niescislosci, niedomowien, przekrecen i przeciwstawnych twierdzen, ktorymi biblia jest usiana.
Jeden z papiezy powiedzial kiedys: "ta cala bajka o Jezusie naprawde dobrze przysluzyla sie naszym interesom"... To tyle jesli chodzi o prawdziwosc biblijnych przekazow.
Co do wygladu Jezusa - skoro nie jest pewne, a wrecz malo prawdopodobne, ze ten gosc istnial - jak mozna mowic o jego wygladzie? lol
...all these words I don't just say...
Avatar użytkownikaleaozinho Mężczyzna
 
Posty: 892
Dołączył(a): 28 lip 2006, 15:37
Lokalizacja: Ciapuły Dolne
Droga życia: 1

Post 09 cze 2007, 07:42

Wszędzie się wpier***** leaozinho tam gdzie nie trzeba. Prosił cię ktoś abyś i na tym forum wścibiał swój nos odnoście tych ksiąg? Nie pozwolisz sobie na istnienie Jezusa bo jest ideałem, a ty nie mógłbyś się taki stać. Nie możesz iść w niczyje ślady i stać sie poszluszny bo twe ego ci na to nie pozwala. Czas najwyzszy sie tym zająć. Sami go ocencie co on wyprawia.

[Adi, koniec z tym. Pierwsze ostrzeżenie ląduje na Twoim koncie, następny będzie permanentny ban.

Każdy może się tu wypowiadać, jeśli zachowa powszechnie przyjęte normy wypowiedzi. Twój post świadczy w jasny sposób, czego się nauczyłeś (lub nie nauczyłeś) od Tego, o którym wspomniałeś w swojej wypowiedzi. Gratuluję. Zapraszam do lektury regulaminu forum i netykiety.

- Nazcain]
Adi Mężczyzna
Wszystko jednym.
 
Imię: Adrian
Posty: 9
Dołączył(a): 26 paź 2006, 15:05
Lokalizacja: Kielce
Droga życia: 37
Zodiak: Baran

Post 13 cze 2007, 19:18

"Historycznie rzecz biorac - nie ma zadnych dowodow na istnienie osoby noszacej imie Jezus i nauczajacej tego, co jest opisane w biblii."

Z tego co mi wiadomo to są jakieś hisotryczne wzmianki :-> Choćby jakieś tam listy Rzymskich nadzorców do cesarza, że obawiają się zamieszek ze strony nowej rodzącej się religii itp.


"To jest masakra jakas.
Kazdy channeling beda niedlugo podciagac pod Chrystusa."

To akurat prawda. Rzekomych channelingów "Jezusowych" jest już cała masa, wszystkie i tak sobie zaprzeczają :P a jak ktoś sądzi że przemawia przez niego w channelingu np Jezus to moim zdaniem ma problem ;)
Gruntz Mężczyzna
Mistyk
 
Posty: 172
Dołączył(a): 22 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Breslau
Droga życia: 9
Zodiak: lew/tygrys

Powrót do działu „Religie i wierzenia”

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość