Dyskusje na temat wszelakich praktyk duchowych - medytacji, pracy z energią, aurą, czakrami, itp.
Witam jestem tu od krótkiego czasu , szukam informacji u osób doświadczonych jak i nie tylko na temat medytacji ,

-od czego mógłbym zacząć praktykę medytacji 20 minut powiedzmy każdego dnia
jest masa technik to wiem , jestem totalnym laikiem i nie bardzo wiem jak się zabrać do tego dodam tylko że od wielu lat mam problemy somatyczne .
Jak mogę zacząć ,od czego , nigdy nie praktykowałem .
Proszę o info .szkoda tego cennego czau na głupoty jak mogę zrobić cos pozytywnego dla siebie. :)
Jestem sobą dlatego jestem kimś.
Avatar użytkownikaDigitalman Mężczyzna
 
Imię: Krzysiek
Posty: 10
Dołączył(a): 30 mar 2012, 22:20
Zodiak: Rak
Hej, moze zacznij od prostego skupiania sie na wlasnym oddechu - polecilabym technike medytacji Samatha. Wdychajac, liczysz od 1 do 9, przy wydechu od 9 do 1(najdluzszy mozliwy oddech). Oddychajac monitorujesz caly kanal oddechowy, skupiasz sie tylko na tym. Mozesz rownierz liczyc
od 1 do 6/6 do 1(dluzszy oddech),
od 1 do 3/3 do 1(krotki) i
od 1 do 1 (najkrotrzy).
Tym sposobem tworzysz sobie etapy - zaczynasz od najdluzszego wdechu/wydechu (1-9), kolejno 6, 3 i 1 a potem wracasz od najkrotrzego (1) do najdluzszego (9). Kazdy etap powiedzmy po 5min, droga powrotna - kazdy etap po 2 min.
Gdy juz opanujesz to, mozesz zrezygnowac z liczeniai i trzymac sie tylko samych etapow dlugosci oddechu.

To tak na poczatek, jak bys czegos nie rozumial, daj znac to postaram sie wyjasnic w jak najprostrzy sposob ;)

Pozdrawiam
Eruanis
 
czyli biorąc wdech nosem liczę w myślach do 9 tak na wydechu od tyłu powoli a co jak mi braknie tchu hehe dorze rozumiem
Jestem sobą dlatego jestem kimś.
Avatar użytkownikaDigitalman Mężczyzna
 
Imię: Krzysiek
Posty: 10
Dołączył(a): 30 mar 2012, 22:20
Zodiak: Rak
Digitalman napisał(a): a co jak mi braknie tchu hehe dorze rozumiem