Psychologia, działanie mózgu.

Upgrade umysłu ;)

Post 13 maja 2008, 10:26

Chodzi mi o szeroko pojętą pracę z własnym umysłem.
Ostatnio zacząłem zagłębiać się w tematy związane z rzeczami takimi jak zwielokrotnianie umysłu, czyli wykształcanie i polepszanie wielowątkowości działania umysłu (najbardziej znane osoby potrafiły(ą?) robić po kilkanaście operacji umysłowych na raz), zwiększanie koncentracji, czy choćby zdolności szybkiego czytania, co niewątpliwie, po części, jest też zdolnością umysłu (ale nie tylko).
Ja sam na razie jestem początkujący w tej dziedzinie, jeśli nie liczyć jakichś wrodzonych uzdolnień, dlatego chciałem spytać was, czy próbowaliście takich rzeczy - rozwoju swojego umysłu?
Czy macie jakieś wypróbowane metody treningu - czy to wartą polecenia książkę, kurs, czy też własną metodę, która wam pomogła? A może znacie ciekawe propozycje treningu innego, bardziej uznawanego już za parapsychologię jak telekineza, telepatia, czy inne podobne zdolności?
Ciekawi mnie to bardzo, jako jedna z dróg rozwoju, bo staram się rozwijać równomiernie, tak ducha jak ciało i umysł, więc aktualnie szukam sposobów treningu tego ostatniego ;)
"Zgodnie z zasadami aerodynamiki trzmiel nie powinien latać,
ale trzmiel o tym nie wie, więc i tak lata."
"Cats are known to see within the dark. Yet, if you had sight like a cat, even for one day, would you really want to see what's in the dark?"
Avatar użytkownikaTil Mężczyzna
Poszukujący
 
Posty: 1614
Dołączył(a): 31 sty 2006, 02:56
Lokalizacja: Bolesławiec - Wawa
Droga życia: 11
Zodiak: tygrys

Post 13 maja 2008, 10:45

Tony Buzan - "Podręcznik szybkiego czytania"

Ksiażka wydaje się być dobra, tylko, naturalnie, od samego przeczytania Twoja szybkość zwiększy się tylko 2, 3 razy i po chwili wróci do stanu początkowego, a żeby osiągnąć zadowalające rezultaty, trzeba się naprawdę przyłożyć, potraktować wszystkie ćwiczenia serio i - ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.