- czyli MY. Przedstaw się, jeżeli jesteś nowym użytkownikiem. Nasze autobiografie, zainteresowania i wszystko inne.

RasKuba

Post 27 lut 2012, 02:56

Hej, jestem Kuba, mam 23 lata, mieszkam w Świnoujściu, studiuję w Krakowie na 3 roku Psychosocjologię. Właśnie miałem gotową wiadomość do wysłania o sobie, ale psikus sprawił, że cofnęło mi stronę i jeszcze raz napiszę.
W takim razie do najważniejszych spraw się ograniczę. Zawsze interesowałem się człowiekiem, poznanie procesów percepcji świata wydawało mi się najważniejsze. Uważam, że człowiek sam sobie stwarza bariery, w obrębie których zamyka się we własnym świecie, oczywiście istotny jest również wpływ społeczeństwa, ale to Ja ostatecznie decyduje o wyborach. Uważam, że nie istnieją uniwersalne prawdy etyczne, albo jeśli to nigdy przecież nie mamy ostatecznie pewności co do nich. Dlatego każdy jest immoralistą, ma własne zasady, którymi się kieruje świadomie, bądź nie. Gorzej jeśli tego nie czyni, bezmyślnie działa podług zasad w które nie wierzy. Społeczeństwo boi się immoralistów, bo negują oni uniwersalne prawdy o Dobru i Złu, każdy przecież z nich postępuje moralnie zgodnie z własną wolą, każdy ma rację. Zawsze jesteśmy wolni, tylko nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Ale czy nie jesteśmy sami, niedostępni dla innych, obcy, niepojęci, jak możemy zdobyć pewność, wiedzieć coś na pewno, i czy w ogóle trzeba wiedzieć. Czy przez pryzmat siebie można poznawać ludzi? Czy wszystko można brać tylko na wiarę? Czy w ogóle istnieję?